Authentiek bestaat niet

Communicatie - Happiness - Marketing - Online wijsheid - Persoonlijke ontwikkeling - politiek
Authentiek zijn? Bestaat niet. Alles is al uitgevonden, alles gebeurt al. Dus dan maar niks meer doen? Nee, dat ook weer niet. Authenticiteit heeft te maken met je 'onderscheidend vermogen' waar marketeers zo gretig naar op zoek zijn. Daar moet…

Authentiek zijn,

bestaat helemaal niet.

26

augustus 2018

Een korte blog deze keer. Een blogje over authenticiteit. Want wat heb je eigenlijk aan authentiek zijn (niks).

Want anders zijn is helemaal niet zo simpel als het wel klinkt.

Als je maar ‘anders’ bent

Volgens Van Dale (online) betekent authentiek: echt, betrouwbaar, geloofwaardig. In het dagelijks taalgebruik wordt onder authentiek vaak iets anders verstaan: uniek, echt en vooral anders dan anderen!

In personeelsmanagement, in marketing en eigenlijk op heel veel plekken wordt ‘authenticiteit’ als iets goeds en iets wat heel belangrijk is. Als je authentiek bent krijg je die ene baan, komen alle klanten bij jou en nemen mensen sneller iets van je aan.

Dus, wees authentiek. Klaar?

Nee. Nog niet.

Want authenticiteit bestaat natuurlijk helemaal niet.

Ach, wat denken we dat we anders zijn (ik ook hoor). Maar, dat zijn we natuurlijk helemaal niet.

Dus, stoppen met die zoektocht naar authenticiteit.

Wees gewoon een goed exemplaar van jezelf en weet wat jouw goede eigenschappen zijn. En vertel ook aan anderen waar jij goed in bent.

Inspiratie

Inspiratie