Selecteer een pagina

Authentiek zijn,

bestaat helemaal niet.

26

augustus 2018

Een korte blog deze keer. Een blogje over authenticiteit. Want wat heb je eigenlijk aan authentiek zijn (niks).

Want anders zijn is helemaal niet zo simpel als het wel klinkt.

Als je maar ‘anders’ bent

Volgens Van Dale (online) betekent authentiek: echt, betrouwbaar, geloofwaardig. In het dagelijks taalgebruik wordt onder authentiek vaak iets anders verstaan: uniek, echt en vooral anders dan anderen!

In personeelsmanagement, in marketing en eigenlijk op heel veel plekken wordt ‘authenticiteit’ als iets goeds en iets wat heel belangrijk is. Als je authentiek bent krijg je die ene baan, komen alle klanten bij jou en nemen mensen sneller iets van je aan.

Dus, wees authentiek. Klaar?

Nee. Nog niet.

Want authenticiteit bestaat natuurlijk helemaal niet.

Ach, wat denken we dat we anders zijn (ik ook hoor). Maar, dat zijn we natuurlijk helemaal niet.

Dus, stoppen met die zoektocht naar authenticiteit.

Wees gewoon een goed exemplaar van jezelf en weet wat jouw goede eigenschappen zijn. En vertel ook aan anderen waar jij goed in bent.

Jouw website is toch geen online folder?

Waarom heb jij een website? Ooit over die vraag nagedacht? Vast wel, jaren geleden toen je je afvroeg of jij een website nodig had? Maar de afgelopen jaren? Nee. En misschien ben je starter en twijfel je of je een website moet nemen. En wat je er dan mee zou willen doen. Misschien kan ik je helpen om duidelijk te krijgen of je eigenlijk wel een website nodig hebt.

Lees meer

Start je business? Begin met de website!

Het bedrijf staat. Alles is klaar. Laat de klanten maar komen! Het is even stil. O ja, we moeten nog een website en het liefst ook nog een huisstijl. En trouwens wie zijn onze klanten eigenlijk en waar zitten die? En wat hebben we eigenlijk nog meer nodig? Als je eerder in het opstartproces begint met een website, wordt eigenlijk je hele bedrijfsproces vanzelf gestroomlijnd. Hoe?

Lees meer