10 redenen om na te denken over een nieuwe website
Categorie(n): bloggen - Communicatie - Marketing - Persoonlijke ontwikkeling - politiek - webdesign
09.01.2018
10 redenen om na te denken over een nieuwe website

10 redenen om na te denken over een nieuwe website

09

januari 2018 website responsive navigatie wordpress seo ranking update

Er is de laatste jaren veel veranderd op websitegebied en het lijkt wel of de veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Maar wanneer is er nog wel iets aan te passen aan je website en wanneer moet je toch echt gaan denken aan een nieuwe.

 

 

1. je website is een aantal jaren oud

Je kent ze misschien, websites die er uit zien alsof ze nog uit het vorige millenium stammen. Foute kleuren, verkeerde lettertypes, kleine letters. Kortom er gebeurt al jaren niets boeiends meer op je website. En waarschijnlijk zijn jouw klanten al jaren geleden afgehaakt. Alleen had jij het nog niet door.

2. Je website is niet responsive

Misschien wel de belangrijkste reden om op zoek te gaan naar een nieuwe website: responsiviteit. Dit betektent dat je website zich aanpast aan het apparaat waarop je kijkt. Af en toe kom ik ze nog tegen en niet eens de minste, websites die niet te lezen zijn op mijn mobiel. Verschrikkelijk zijn ze. Vooral als je even geen laptop of computer bij de hand hebt. De meeste mensen (ca. 70%) gebruiken hun mobiel voor internet. Houd daar dus rekening mee.

3. Mensen raken op jouw website de weg kwijt

Wil je snel van je klanten af dan moet je een onoverzichtelijk site hebben. Een gebruikersvriendelijke website waar mensen steeds weten waar ze zijn en waar ze specifieke dingen op kunnen zoeken is een vereiste in deze, wat ongeduldige, tijd. Kunnen ze iets niet snel vinden? Poef, weg zijn je bezoekers.

Photograph by Fredrick Kearney jr via Unsplash

 4. Je bedrijfsdoel is veranderd

Maybe you’ve added new services to you business or a certain service has taken over as your primary venture. These can change your users impressions of your business drastically. You want to make sure to lead your user to the right place, and that might take a restructuring of you webpage or even your branding.

5. Je site is kapot

Een kapotte webpagina is een ramp voor elke ondernemer. Soms kan het snel gerepareerd worden, maar soms is er te veel aan de hand en kost het te veel tijd om het weer goed te maken. Als je last hebt van gebroken linken, pagina’s die je niet meer kunt bereiken of laadproblemen (traag) moet je overwegen of repareren nog een optie is.

“Ach, het gaat mij niet aan. Internetveiligheid is iets voor grote bedrijven of voor mensen in andere landen. Of voor ouderen, sukkels of mannen!”

Photograph by Fredrick Kearney jr via Unsplash

6. Je website is lastig te updaten

Met CMS programma’s zoals WordPress, Drupal of Joomla kunnen websites gemakkelijker onderhouden worden. Zo kunnen website up-to-date gehouden worden en is de content makkelijker aan te passen. Dit is goed voor je Google ranking en je houdt je bezoekers geboeid. Je hebt gewoon meer controle over je website (of je webbouwer heeft dat).

 

 

7. Hoge “bounce rate”

Komen de gebruikers op je website en vertrekken meteen weer? Laden je pagina’s traag? Je bezoekers houden daar niet van. Ze besluiten heel snel of ze blijven of weggaan en als ze weggaan komen ze vaak niet meer terug.

 

8. Je staat laag in de ranking

Een van de allerbelangrijkste dingen van een website is de vindbaarheid. Punten hierboven hebben hier invloed op. Google rankt moderne, responsieve websites hoger dan outdated sites, die weinig of nooit aangepast worden. Ook een site die een goede en heldere structuur heeft iis van invloed op je ranking.

9. Je website heeft beveiliging nodig

Oude applicaties of plugins kunnen zorgen voor slechtwerkende websites. Niet alle oude websites kunnen de moderne beveiligingseisen aan. Je webite wordt er kwetsbaar van, vooral als je veel klanteninformatie bewaard (bijvoorbeeld als je een webshop hebt).

 

10. Je hoort niet meer tot de voorhoede

Jij zorgt dat je de state-of-the-art bent in je vakgebied, daar hoort ook een state-of-the-art website bij. Als je collega’s nieuwe sites hebben, zorg dat jij niet achter loopt en verdiep je in de nieuwste ontwikkelingen (of laat je daarover voorlichten).

 

 

Deze 10 punten geven je genoeg stof tot nadenken. Scoor je hoog op bovenstaande punten en wil je weten of jij ook aan een nieuwe website toe bent? Laat mij gratis naar je website kijken en krijg een eerlijk advies.

Wil je ook 7½ tips om op een ongewone manier naar de wereld te kijken?

5 simpele tips om echt goed te luisteren

5 simpele tips om echt goed te luisteren

Geen lange verhalen vandaag, maar gewoon 5 + 1 simpele, snelle tips om je te helpen goed te luisteren. De belangrijkste tip krijg je nu meteen van me. Misschien niet echt een tip, meer een randvoorwaarde: je kunt alleen goed luisteren als je fit bent.Daar gaan we dan....

read more
Werken met een manifest

Werken met een manifest

Hoe geef je nog betekenis aan je leven? Tja, da's wel meteen een heel grote vraag waar ik niet zo maar een antwoord op weet. Wat als ik de vraag wat inperk: laten we het eens hebben over de waarden waarnaar jij leeft en werkt. En hoe je daar uitdrukking aan geeft. Als...

read more
Innovatie gaat over mensen

Innovatie gaat over mensen

De meeste mensen denken aan technische snufjes als ze het over innovatie hebben. De nieuwste iPhone, de Marsmissie van Elon Musk of huizen printen met een 3D-printer. Dat kan. Maar ik denk aan andere onderwerpen. Onderwerpen die sociale innovatie heten. Waar moet jij...

read more

Wil jij het e-boek “Ze luisteren niet” ontvangen?

 

Een interessant en mooi vormgegeven digitaal boek. Vol tips die direct toepasbaar zijn en word zo een pro in luisteren.

Inspiratie

Inspiratie