Selecteer een pagina

Jouw website is niet meer dan een online folder.

2

september 2018

Waarom heb jij een website? Ooit over die vraag nagedacht? Vast wel, jaren geleden toen je je afvroeg of jij een website nodig had? Maar de afgelopen jaren? Nee.

En misschien ben je starter en twijfel je of je een website moet nemen. En wat je er dan mee zou willen doen.

Misschien kan ik je helpen om duidelijk te krijgen of je eigenlijk wel een website nodig hebt.

De meeste websites zijn niet meer dan online folders, maar of dat erg is……

 

De meeste websites die ik ken zijn eigenlijk niet meer dan een (dure) folder. Er staat op waar je goed in bent, welke producten je verkoopt, wie jij bent en waar ze je kunnen bereiken. Soms aangevuld met een blog of een nieuwspagina.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niks mis mee, zou je zeggen.

 

Nee, niks mis mee. Dit is de nieuwe tijd en deze tijd vraagt om nieuwe manieren waarin je laat zien wie je bent,  wat je doet en waarom. Dus van de papieren folder zijn we massaal overgestapt naar de digitale, online folder. De website.

 

Maar, maar, was het maar een (goeie) folder

 

De belangrijkste informatie staat toch voorop of achterop een folder? Zorg dan ook dat deze informatie ook goed vindbaar is op je website. Maar dit gebeurt zelden.

Vaker gebeurt het dat we met moeite begrijpen  wat je doet en waarom we nou juist jou moeten bellen. Laat staan dat helder is hoe ik je kan bereiken en wanneer.

Mensen willen weten met wie ze zaken (gaan) doen. Zorg dus dat je een foto van jezelf op je site hebt en een klein stukje over jezelf (die trouwens weer over je klanten moet gaan). Dit schept vertrouwen. Lijkt hij/zij een beetje op mij: dat is wat mensen willen weten.

Voor mij zijn dit de ‘jammer, gemiste kans‘ websites van mensen die denken dat ze, als ze voor zichzelf beginnen, een website moeten hebben.

Let wel, ik vind het prima hoor. Ik verdien er mijn geld mee. Maar of dit nou nuttig of effectief is, dat is de vraag. Volgens mij kun je beter een, gratis, LinkedIn-profiel aanmaken en die goed up-to-date houden.

Dus,

als je zo’n website heb, zorg dan dat de informatie die je klanten nodig hebben erop staan, op een duidelijke plek: telefoonnummer/emailadres (wat je liever hebt), bezoekadres (indien van toepassing), routebeschrijving, kantoortijden. En ook waarvoor je te bellen/mailen bent. En zorg dat deze informatie gemakkelijk te vinden is!

Dit hoeft echt geen website van 20 pagina’s te zijn. Aan een onepage hebben de meeste starters en éénpitters vaak voldoende.

 

 

 

Authentiek bestaat niet

Authentiek zijn? Bestaat niet. Alles is al uitgevonden, alles gebeurt al. Dus dan maar niks meer doen? Nee, dat ook weer niet. Authenticiteit heeft te maken met je ‘onderscheidend vermogen’ waar marketeers zo gretig naar op zoek zijn. Daar moet je dus niet naar op zoek gaan, maar gewoon vertellen waar je goed in bent……..

Lees meer

Start je business? Begin met de website!

Het bedrijf staat. Alles is klaar. Laat de klanten maar komen! Het is even stil. O ja, we moeten nog een website en het liefst ook nog een huisstijl. En trouwens wie zijn onze klanten eigenlijk en waar zitten die? En wat hebben we eigenlijk nog meer nodig? Als je eerder in het opstartproces begint met een website, wordt eigenlijk je hele bedrijfsproces vanzelf gestroomlijnd. Hoe?

Lees meer

Leve de klagers, de critici en de twijfelaars

Afgelopen week was een groep mensen bij elkaar om te praten over biodiversiteit. En iedereen vond alle ideeën geweldig en goed en waren dus heel positief. Maar dan is er natuurlijk weer één kritische zeikerd. Waarom zit er altijd zo’n dwarsligger bij.

Lees meer